. |
![]() | |||||
Erről a meseszép helyről indul a város
turista és technikatörténeti nevezetességi is egyben, a Taieri Gorge
Railway. A vasútvonalat még 1879-ben építette az állami vasút, kezdetben
a környék infrastruktúrájának kiépítésében volt nagy szerepe majd a
lakosság utaztatása, termények, mezőgazdasági termékek szállítása vette
át szerepet. A vonal 1990-ig működött ekkor már a főutak az
autós/kamionos közlekedés háttérbe szorította a vasutat,
kihasználatlanná vált és bezárták jelentős részét. Egy vállalkozás
azonban látott fantáziát a dologban megvásárolta a kihasználatlan vonal
és szerelvények egy részét (60 km) és nosztalgia járatot indított a
vonalon amely nagy népszerűségnek örvend napjainkban is.
![]() |
A váróterem és annak díszburkolata |
Nyomtáv - 1067 mm-es
A pálya építése - Túlnyomóan 35 kg / m [70 lb / yd] lapos fenekű vasúti talpfa fából készült (kapcsolat) a 40 mm-es ballaszt. Csavarkötések (nem hegesztett vasúti).
Maximális tengerszint feletti magasság - 254 m [833 ft]
Maximális sebesség - 50 km / h [30 mph]
Alagutak - 10 összesen.Leghosszabb - Salisbury, 437 m [1435 ft] hosszú.
Legrövidebb - Machine Creek, 55 m [180 ft] hosszú.
Hidak - 35 db, vannak amik csak néhány méter hosszúak de a legnagyobb a Wingatui Viadukt. Ez 197,5 méter magasan ível át egy patakon.
. |
. |
***************************************
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése